Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Jacek Moćko
poniedziałek, 30 lipiec 2018 07:52

W kuchni sportowca, czyli desery które służą dobrym celom

Wbrew utartym przekonaniom, dieta sportowca może być urozmaicona – wszystko zależy od chęci i kreatywności osoby układającej plan żywieniowy. Większość osób głosi jednak błędne tezy, które zakładają, że sportowcy jedzą tylko kurczaka, górę warzyw, wafle ryżowe, a wszystko to zapijają odżywkami białkowymi. Tymczasem sklepy z odżywkami coraz bardziej zaskakują swoim asortymentem – szczególnie w kwestii deserów. Na co warto się skusić?

Lody białkowe – niebo w gębie każdego sportowca

W trosce o kubki smakowe każdego fanatyka sportu - nawet tego o rygorystycznym planie żywieniowym, sklepy z odżywkami dysponują deserem, który pozwoli zachować zbilansowany stosunek węglowodanów do białka! Pyszne lody o smaku waniliowo – limonkowym lub jagodowym, posiadają 28% wysokiej jakości białka, które przyczynia się do rozwoju i utrzymania wypracowanej masy mięśniowej oraz utrzymania kości w dobrej kondycji.

Jak je przygotować?

Porcję produktu wymieszaj ze 100 ml wody. Mieszaj energicznie przez 2 minuty, aż do momentu uzyskania pienistej masy (do osiągnięcia bardziej kremowej konsystencji, możesz użyć miksera). Przelej masę do plastikowego pojemnika i włóż do zamrażarki na 2 – 3 godziny. Gotowe!

Naleśniki białkowe – pełnowartościowy posiłek na start

Naleśniki białkowe to kolejny przysmak sportowców, który w swoim asortymencie posiada każdy sklep z odżywkami. Są one znakomitą alternatywą dla niezdrowych przekąsek oraz świetnym pomysłem na śniadanie. Naleśniki białkowe są dostępne w wielu wersjach smakowych – od kokosowych, aż po malinowe lub piernikowe, dlatego są tak cenioną grupą odżywek białkowych. 

Jak je przygotować?

Porcję produktu wymieszaj w odpowiednich proporcjach z wodą lub mlekiem. Mieszaj, aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Otrzymaną masę ułóż na rozgrzanej patelni. Każdej stronie poświęć ok. 1 minuty i gotowe!

Pudding proteinowy – zdrowa alternatywa dla tradycyjnego budyniu

Proteinowy pudding to deser, który wywoła eksplozję smaków, a jednocześnie dostarczy organizmowi mnóstwo składników odżywczych. Bogaty w wysokiej jakości białko z dwóch różnych źródeł – kazeiny i serwatki, zadba o prawidłowy stan kości i zębów, wywołując jednocześnie uśmiech na twarzy każdego, kto go spróbuje.

Jak go przygotować?

Jedną porcję produktu wymieszaj w odpowiednich proporcjach z wodą przy użyciu shakera. Mieszaj energicznie, aż do chwili, gdy zgęstnieje. Uzyskaną masę przelej do pucharka i włóż na 2 godziny do lodówki. Gotowe!

Desery wcale nie muszą być niezdrowe. Wystarczy odrobina wiedzy, kreatywności i chęci! Nie pozwól, aby skłonność do słodyczy stanęła Ci na przeszkodzie w drodze po marzenia i postaw na pożywne przekąski. Nie pożałujesz! 

Home