Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

środa, 21 luty 2018 11:53

Zadbaj o swój kręgosłup - poznaj biurko z elektryczną regulacją wysokości

Od dziecka uczymy się o tym jak zachować prawidłową postawę, nie garbić się i prosto siedzieć. Czy to aby na pewno prawda? Dowiedź się jak zadbać o zdrowe plecy i poznaj biurko z elektryczną regulacją wysokości.

Wpływ siedzenia na kręgosłup

Czy wiesz, że nawet 70 procent osób czynnych zawodowo pracuje w pozycji siedzącej? W tej grupie niemal 80 procent osób skarży się na bóle pleców i bóle kręgosłupa. Z tego wynika, że pozycja siedząca bezpośrednio wpływa na stan naszych pleców. Co gorsza większość osób skarżących się na takie dolegliwości to pracownicy biurowi. Niestety siedząc obciążamy kręgosłup ( w zależności od pozycji) nawet o 40-90 procent bardziej niż stojąc. Wydaje się to dziwne, bo przecież jak siedzimy jest nam znacznie wygodniej niż gdy stoimy. Tymczasem to stanie i chodzenie jest dla nas najbardziej naturalną pozycją, do której nasze ciało przystosowało się w trakcie ewolucji. Niestety problem nie tkwi jedynie w pracy i biurze. Większość osób pracujących w trybie siedzący, w wolnym czasie także siedzi i odpoczywa  w ten sposób.

Praca na stojąco - zainwestuj w biurko z elektryczną regulacją wysokości

Rozwiązanie tego problemu jest bardzo proste, otóż aby zadbać o plecy wystarczy postawić na pracę w trybie stojącym. Od jakiegoś czasu na polskim rynku dostępne są specjalne  biurka z elektryczną regulacją wysokości. Pozwalają one na zmianę postawy w trakcie pracy, w zaledwie kilka sekund, bez konieczności przesuwania choćby kubka z kawą. Eksperci zalecają pracować nawet 3 do 4 godzin dziennie stojąc. Dzięki temu nasz kręgosłup pracuje, a my spalamy nawet 30 procent kalorii więcej w porównaniu do pracy na siedząco. Wydaje Ci się, że nie wytrzymasz tyle na nogach? Spokojnie, tak jak w większości zmian w życiu polecamy metodę małych kroczków. Zacznij od 10 minut w trakcie godziny. Nawet nie zorientujesz się jak szybko przyzwyczaisz się do stania i będziesz wydłużać ten czas. Chociaż w szkole uczono nas o tym, jak należy prosto siedzieć i się wiercić, badania naukowe stanowczo temu zaprzeczają. Wstań, powierć się przeciągnij, a nawet przejdź kilka metrów. Ruch w ciągu dnia jest bardzo zdrowy dla naszego organizmu i nie możemy o nim zapominać.

Aktywność dobra dla kręgosłupa

Praca w pozycji siedzącej powinna wiązać się z aktywnością fizyczną. Nawet jeśli jesteśmy zmęczeni w wolnym czasie powinniśmy  zadbać o wzmocnienie mięśni przykręgosłupowych. Aktywności fizyczne, które są idealne dla naszego ciała to: spacery, jogging, nordic walking, jazda na rolkach, jazda na rowerze, joga, pilates, taniec, pływanie, aqua aerobic. Jeśli wydaje Ci się, że nie masz czasu codziennie odwiedzać basenu lub siłowni postaw na ćwiczenia w domu i tak zwane zdrowe wybory. Zamiast jeździć windą wybierz schody, a do pracy przyjedź  na rowerze lub dojdź spacerem. Nawet wycieczka po centrum handlowym potrafi być niezłą aktywnością fizyczną.

Zadbaj o zdrową dietę

Niestety na stan naszego kręgosłupa ogromny wpływ ma też waga ciała. Szczególnie pracownicy biurowi zagrożeni są otyłością. Aktywność fizyczna w tym wypadku jest bardzo ważna, ale również należy zwrócić uwagę na dietę. Słone  słodkie przekąski, fast foody i zbyt kaloryczne obiady to tylko początek listy przewinień pracowników umysłowych. Warto stawiać na owoce i zdrowe przekąski oraz delikatne posiłki bogate w witaminy i białko.

źródło: https://www.elevodesk.eu/ 

Home