Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

środa, 20 grudzień 2017 14:28

Aminokwasy po treningu

Aminokwasy są elementem niezbędnym dla sprawnego funkcjonowania każdego ludzkiego organizmu bez wyjątku. Możemy je podzielić na te endogenne, czyli takie, które nasz organizm jest w stanie wyprodukować samodzielnie oraz na egzogenne, które muszą być dostarczone do organizmu wraz z pożywieniem lub też w postaci odżywek. Ważnym aspektem jest to, że poszczególne aminokwasy nie mogą nie znaleźć się w pożywieniu i są dla organizmu po prostu niezbędne. Do tych aminokwasów egzogennych, których ludzki organizm nie jest w stanie samodzielnie wygenerować, możemy zaliczyć:

- lizyna

- metionina

- tryptofan

- treonina

- fenyloalanina

- walina

- leucyna

- izoleucyn

Aminokwasy są niezbędne w każdym ludzkim organizmie, ale w sposób szczególny będziemy mówili o nich w odniesieniu do sportowców.


Aminokwasy dla sportowców

Dzięki stosowaniu aminokwasów w postaci suplementów diety, możemy mówić o szybszym uzyskiwaniu wielu różnych celów sportowych, mówimy o lepszym efektach treningowych, a tym samym o realizacji naszych marzeń, o realizacji zakładanych celów sportowych. O jakich celach jest mowa? Na pewno będziemy wskazywać na zwiększenie beztłuszczowej masy mięśniowej, na pewno również będziemy chcieli wskazać na redukcję tkanki tłuszczowej, na zwiększenie siły mięśni, na zwiększenie wytrzymałości mięśni czy też na przyspieszenie zjawiska regeneracji potreningowej.

Spośród różnych odżywek dla sportowców, które zawierają w sobie owe aminokwasy, chcemy w głównej mierze wskazać na BCAA, na aminokwasy rozgałęzione, stanowiące doskonałą wręcz mieszankę składników pomagających nam zrealizować cele sportowe. Poza tymi, warto jest wskazać na preparaty, które zawierają w sobie EAA. Tutaj możemy mówić o ich szczególnej przydatności w stosunku do osób, które za cel treningowy obierają sobie utratę określonej ilości tkanki tłuszczowej. Jednocześnie też nie możemy zapomnieć o popularnej dzisiaj beta alaninie czy też o cytrulinie oraz arganinie. Te wszystkie aminokwasy są w stanie zapewnić nam znacznie lepsze efekty treningowe.

Kiedy stosować aminokwasy?

Bardzo ważnym aspektem jest nie tylko rodzaj stosowanych aminokwasów, ale jednocześnie też musimy wskazać na porę ich przyjmowania. To od niej w dużej mierze zależy skuteczność wspomagania danym preparatem. Jednym z najbardziej właściwych momentów do przyjmowania dawki owych aminokwasów na pewno jest czas bezpośrednio po treningu. Wówczas mówimy o zapobieganiu zjawisku katabolizmu mięśni, mowa jest o lepszej regeneracji, o szybszej regeneracji, mowa o bardziej wydajnym budowaniu masy mięśniowej. Po każdym wzmożonym wysiłku fizycznym istnieje konieczność spożycia pełnowartościowego posiłku, a owe aminokwasy mogą nam przynajmniej w pewnym zakresie ów posiłek zastąpić. Tym samym właśnie sięganie po aminokwasy po sesji treningowej jest właściwym krokiem. Tak naprawdę mówimy o najlepszym możliwym momencie w ciągu dnia, na jaki możemy się zdecydować, co mogą nam również potwierdzić różni specjaliści od dobrego treningu, jak również i ci, którzy trenują.

Home