Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

czwartek, 28 wrzesień 2017 18:50

Poznaj taniec razem z „Elitą” 10 powodów, dla których warto tańczyć

Rozrywka, a działa jak lekarstwo. Poprawia kondycję, zwalcza depresję, pomaga zachować dobrą pamięć. Starsze osoby chroni przed upadkami i złamaniami.  Przedstawimy dziś państwu powody dla których otworzyliśmy szkołę tańca Elita w Makowie Podhalańskim.

 


Taniec to jedna z najbardziej naturalnych form ruchu, podobnie jak chodzenie czy bieganie. Pod wpływem skocznej muzyki nasze ciało instynktownie podryguje. Wie, co dla nas dobre. I nie musimy mieć do tego wspaniałej kondycji! Jakie są zatem zdrowotne korzyści z tańczenia?

 

1. Gibkość.

Gibkość to ważny element sprawności. Tancerze muszą angażować duże grupy mięśni, które zginają się i rozciągają w czasie tańca, wiele figur wymaga wygięć i wyprostów, więc w efekcie nasze ciało staje się coraz bardziej elastyczne.

2. Siła.

Podczas tańca mięśnie muszą pokonać opór masy ciała tancerza. Elementem wielu tańców są podskoki czy podnoszenia, co wymaga siły mięśni. Można sobie wyobrazić, jak silne muszą być mięśnie tancerza podnoszącego partnerkę powyżej własnej głowy!

3. Wytrzymałość.

Taniec to aktywność fizyczna. Regularny taniec podnosi wytrzymałość, zwłaszcza w przypadku bardziej żywiołowych stylów, kiedy częstotliwość bicia serca wzrasta.

4. Dobre samopoczucie.

Badania wykazały, że silne więzi społeczne i spędzanie czasu wśród przyjaciół prowadzi do poczucia zadowolenia i zwiększenia pewności siebie. Taniec daje wiele okazji do spotkań z ludźmi. Uczęszczanie na zajęcia  tańca pozwoli również rozwijać nasze umiejętności społeczne, a także pozytywnie wpływać na związek poprzez zaangażowanie we wspólną aktywność, dążenie do celu i dobrą zabawę. Jeśli dodać do tego fakt, że aktywność fizyczna redukuje stres i napięcie, prowadzi to do wniosku, że taniec bardzo pozytywnie wpływa na nasz obraz samych siebie, a tym samym na samopoczucie.

5. Taniec pomaga kontrolować masę ciała.

6. Podczas tańca, podobnie jak w przypadku biegania, nie tylko nasze mięśnie, ale również kości ulegają wzmocnieniu. Jest to reakcja na zwiększony nacisk na kości podczas np. podskoków.

7. Taniec pomaga rozwijać zmysł równowagi i koordynację ruchową, a także postawę.

8. Uczęszczając na zajęcia tańca możemy zetknąć się  z kulturą innych krajów, a nawet poznać osoby stamtąd pochodzące np. podczas organizowanych warsztatów tanecznych. W naszej szkolę prowadzimy współpracę z tancerzami między innymi z Kuby

9. Taniec to nie tylko skrupulatne powtarzanie wyuczonych kroków, ale daje nam też duże pole do wyrażenia własnej osobowości i kreatywności. Tańcząc możemy uprawiać pewną formę sztuki.

10. I na koniec najważniejsze:  taniec to jedyna udowodniona forma aktywności fizycznej zapobiegająca demencji. Badania opublikowane w New England Journal of Medicine prowadzone przez 21 lat na seniorach miały na celu odkrycie, jakie czynności zapobiegają postępowi demencji starczej. Wyniki okazały się bardzo interesujące. Czytanie zmniejszało ryzyko demencji o 35%, rozwiązywanie krzyżówek przynajmniej cztery razy w tygodniu redukowało to ryzyko o 47%, a częsty taniec aż o 76%! Jazda na rowerze, pływanie czy golf pozostawały bez wpływu na pojawienie się demencji.

 

kontakt - Asia 888489342   facebook - Elita Dance Center Maków Podhalański

Home Top of Page