Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

piątek, 26 maj 2017 17:42

Jerzy Ryznar - odpowiednia dieta dla biegacza

Część osób zaczyna biegać, aby schudnąć. Jednak bieganie wiąże się z bardzo dużym wysiłkiem fizycznym. Nic dziwnego, że po treningu najchętniej uzupełnilibyśmy wszystkie kalorie. Najlepiej jedząc czekoladę lub burgera…Jednak takie postępowanie z pewnością sprawi, że nie schudniemy. W takim razie co jeść, aby mieć energię do biegania?

5 posiłków dziennie

Najważniejsze jest regularne spożywanie posiłków. Wiem, że to banał, ale dzięki temu dostarczymy organizmowi energii w określonych odstępach czasu i zapobiegniemy atakom ,,wilczego głodu”. Ideałem będzie, gdy będziemy jeść 5 posiłków w ciągu dnia, co 3 do 4 godzin. Zapobiegnie to magazynowaniu przez organizm energii w postaci tkanki tłuszczowej.

Poza tym bardzo ważny jest skład posiłków. Każda spożywana przez nas potrawa powinna składać się z węglowodanów, białka oraz tłuszczu. Oczywiście w ściśle określonych proporcjach. Wszystkie składniki są potrzebne każdemu człowiekowi, ale biegacz potrzebuje ich w innej ilości.

Węglowodany

Posiłek biegacza powinien składać się głównie z węglowodanów. Przyjmuje się, że powinno to być około 6-7 gram na kilogram masy ciała. Węglowodany stanowią 60% całego zapotrzebowania na energię biegacza. Właśnie z węglowodanów czerpiemy całą energię, dlatego tak ważna jest ich odpowiednia ilość, gdy czeka nas zwiększony wysiłek fizyczny.

Węglowodany odbudowują glikogen, czyli cukier, który występuje w mięśniach i wątrobie. To z niego czerpiemy energię do biegu, gdy pierwsze zapasy sił zaczynają nam się kończyć. Właśnie dlatego tam ważne jest spożywanie: płatków zbożowych, kaszy, ryżu, pełnoziarnistego makaronu oraz pieczywa.

 

Białka i tłuszcze

Kolejnym bardzo ważnym elementem diety biegacza jest białko. Pomaga szybko zregenerować się zmęczonym mięśniom. Znajduje się między innymi w mięsie, rybach, jajach, produktach mlecznych, nasionach, orzechach oraz roślinach strączkowych.

Ostatnim składnikiem są tłuszcze. Dla biegacza są dozwolone jedynie tłuszcze roślinne. Można je znaleźć na przykład w oliwie z oliwek oraz oleju rzepakowym.

Dieta biegacza jest nie tylko zdrowa, ale również dodaje energii. Więcej informacji na ten temat można znaleźć: 1jerzyryznar.com.pl.

----- ----- -----
----- ----- -----
Home Top of Page